Wednesday, February 10, 2010

Geram!!!

Hari ini agak panas. Macam-macam berlaku, ada yang seperti di rancang, ada juga sebaliknya. Di awal pagi agak tenang cuma waktu di jalanan sepertimana pagi-pagi yang sebelum hari ini tenat dengan kesesakan. Adat hidup di kota....di buru waktu setiap ketika.

Menjelang tengah hari panas memuncak di tokok oleh ketidaksempurnaan hasil tugasan sebahagian daripada kenderaan yang harus di siapkan oleh kontraktor. Puas aku memberi ruang waktu di sulam dengan cadangan namun hasilnya tetap tidak seperti yang diharapkan. Sabar...sahut hatiku cuba menahan geram...hati membisik lagi "Aku sudah buat yang terbaik...." Aku kembali tenang....Alhamdulillah...

Petang aku tenangkan lagi hati ini...awan tebal mula kelihatan bersisik memenuhi lautan langit. Insy'Allah hujan akan turun bisik hatiku....senyuman terukir..

Di waktu itu aku terkenang yang dekat di hati memulakan hari pertama kerjanya di tempat baru setelah sekian lama bercuti. "Takut,....bolehkan aku" katanya, persoalan bermain di minda antara pasti atau sebaliknya. Itu antara perasaan di waktu permulaan sesuatu dalam perjalanan hidup kita merentas masa. Mungkin ianya rezeki, mungkin juga ujian untuk kita....
Semuanya bermula dengan niat..kalau baik nawaitu maka baiklah hasilnya ...Insy'Allah.

Namun aku tetap berdoa yang terbaik untuknya...

No comments:

Post a Comment