Thursday, August 12, 2010

Ramadhan

Assalamualaikum...

Alhamdulillah....Ramadhan menjelma lagi...
Ramadhan tahun lalu terlalu banyak rahmat yg dikurniakan...doaku banyak yg Allah makbulkan....syukur alhamdulillah.

Antara tazkirah ustaz selang masa solat terawih tadi....jaga perkara yang membatalkan puasa dan perkara yang mengurangkan pahala puasa. Pesannya lagi.... jangan jadikan puasa kita sia-sia ...hanya dapat lapar dan dahaga sahaja. Allah melimpahi rahmat yang tak terhingga di bulan Ramadhan ini...antaranya ganjaran segala amalan yg sunat adalah seperti amalan wajib....bayangkan setiap zikir memuji Allah yang kita lakukan....InsyAllah sama-samalah kita merebut ganjaran Ramadhan yang datang setahun sekali ini. Jadi peluklah Ramadhan ini se erat boleh seolah-olah kita tidak mahu melepaskannya....jangan lupa tanamkan keikhlasan kita hanya kepada Allah atas setiap apa yang kita lakukan.....

Besok antara hari penting dalam hidupku.....namun tahun ini sebelum ramadhan...terlalu banyak cabaran....ujian...terutama di pejabat. Cabaran yang cukup Hebat....namun aku redha...mungkin ada yg lebih baik untuk ku ....rahmat disebaliknya. Hari Pertama Ramadhan....juga besar cabarannya ditempat kerja....sahabat menasihatkan aku...redha dgn apa yg berlaku....yg penting niat kita dan keikhlasan kita dalam melaksanakan tugas. Aku tak perlu...menentang arus.....just follow the flow....

Ramadhan kali ini aku bertekat untuk berdiam diri...kalau boleh nk kurangkan bercakap....mungkin itu lebih baik....insyAllah akan aku cuba sebaik mungkin.

Doaku moga Ramadhan kali ini lebih bermakna buat diriku.....

1 comment:

  1. Tahniah... dah rajim menulis.... sentiasa redha. Aku baru stat semalam... x de semangat... tapi kena lawan jugak...

    ReplyDelete